Franzefoss truck.jpg

29 aug 2018

Programvareløsning fra AMCS skal hjelpe Franzefoss til å gjøre innsamling og gjenvinning av avfall enda bedre i Norge

Franzefoss sin beslutning styrker AMCS sin posisjon som ledende leverandør av programvare og teknologi innen avfall og gjenvinning på skandinaviske og internasjonale markeder.

Teknik

AMCS annonserte i dag en ny 5-års kontrakt med Franzefoss, et av Norges største selskaper for avfallsbehandling.

Franzefoss har en årlig omsetning på ca. 100 millioner euro og driver over 250 innsamlingskjøretøyer for avfall og gjenvinning på 22 steder. Ved å implementere AMCSs ERP (Enterprise Management) og Intelligent Optimisation-løsninger innebærer kontrakten at selskapet konsoliderer og erstatter en rekke bestående systemer.  Det nye systemet vil også inkludere at det nyeste innen mobil teknologi introduseres for selskapets sjåfører. Implementeringen vil bli administrert fra AMCS sine kontorer i København og Sverige.

Adm.dir hos Franzefoss, Truls Markussen, kommenterer investeringen slik:

“De siste årene har Franzefoss vært på jakt etter én enkelt, nasjonal løsning som kunne erstatte de fire systemene som brukes i dag for å administrere vår drift i Norge. Etter en tid med nøye evaluering av leverandørene kom vi fram til at AMCS har den løsningspakken og lange markedserfaringen som kunne gjøre selskapet best egnet for Franzefoss. Vi ser fram til å arbeide med AMCS-teamet når det gjelder implementering og fremtidig utvikling av dette systemet.”

AMCSs salgssjef, Frank Bolso, kommenterte også ved å si:

“Vi ser fram til å arbeide med teamet hos Franzefoss og bidra til at de får realisert de viktige økonomiske og driftsmessige fordelene som dette nye systemet tilbyr. Vi er klar over at dette er en langtidsavtale og vil opprettholde eksisterende partnerskap for å utvide løsningens innhold og kontinuerlig levere forbedringer.”

AMCSs ERP (Enterprise Management)-systemer har automatisert hundrevis av backoffices for kunder i hele verden. Metoden med én plattform sikrer at systemene er formålsegnet, skalerbare og fremtidssikre, som i sin tur leverer større effektivitet, forretningskontinuitet og reduserte driftskostnader.

AMCSs Intelligent Optimisation-produkt er en av verdens ledende løsninger for ruteplanlegging og optimalisering. Det er dokumentert at løsningen kunne levere betydelige kostnadsreduksjoner og forbedret kundeservice, inkludert opptil 25 % reduksjon i CO2-utslipp, kilometere og kjøretid.

For more information on our Enterprise Management and Intelligent Optimisation solutions.

Anmod om en demo